Citroen, Renault, Peugeot – pamiętaj o regularnych wizytach w warsztacie

207Pojazdy produkcji francuskiej są na rodzimych ulicach niesłychanie popularne. Wiąże się to z paroma czynnikami, a najważniejsze spośród nich to bezspornie relacja jakości do ceny, jak również drobne koszty napraw.

Są to dodatkowo pojazdy właściwie bezawaryjne. Trzeba jednak pamiętać o ich stosownej eksploatacji jak również częstych wizytach u mechanika.

Pojazdy produkowane we Francji bowiem eksploatują się tak jak każde pozostałe. Co jednakże interesujące, samochody od firm typu Peugeot czy Citroen, posiadają pewną zasadniczą niedoskonałość. Albo atut, zależy jak na to spojrzeć. Idzie o rozwiązanie, jakim jest oś tylna. Z jednej strony moduł ów wpływa na podwyższony standard podróży jak i niesłychanie dobrą przyczepność. Z drugiej tymczasem – całkiem prędko się zużywa. Przede wszystkim na polskich, nierównych ulicach. Nie da się bowiem zaprzeczyć – auta jak Peugeot lub Citroen nie zostały stworzone z myślą o nierównościach oraz dziurach, na jakich nawet i samochód terenowy niekiedy jest w stanie się popsuć.

Miejmy więc świadomość, iż belka skrętna prędzej czy później się zepsuje i tym samym potrzebna będzie regeneracja tylnej belki. Naturalnie wiele od nas zależy i jesteśmy w stanie przedłużyć jej dobre funkcjonowanie. Systematyczne przeglądy oraz wymiana części z modułów na pewno sprawią, że dłużej będziesz się napawał komfortową jazdą swoim autem produkcji francuskiej. Jednakowoż pewnego dnia przyjdzie ten moment, że potrzebna okaże się naprawa tylnego zawieszenia – nic z tym nie zrobisz.

peugeot pod maską

Pamiętajmy o regularnych przeglądach naszych Peugeotów.

Jakie sygnały dają nam do zrozumienia, że najwyższy czas udać się do autoserwisu? Istnieje ich trochę, natomiast wyszczególnić w tym miejscu trzeba szczególnie niepokojące odgłosy pojawiające się na tyłach auta, niższą przyczepność i gorszy standard prowadzenia, jak i – w ekstremalnej sytuacji – pochylenie kół. Nie ryzykujmy naszego zdrowia. Zakładów zajmujących się naprawą osi tylnej jest na terytorium Polski kilka, w związku z tym można będzie coś wyszukać bez większego problemu. Swoją drogą musimy pamiętać, by zlecić ów proces zawodowcom. Nie chcemy w końcu musieć wybierać się do autoserwisu na nowo za kilka tygodni.

Regeneracja belki skrętnej to proces, jaki zajmuje zwykle parę godzin i można go wykonać na miejscu. Nie jest to również przyjemność niezwykle droga i najczęściej zmieści się w kwocie maks 900 złotych. Niezależnie od tego czy wymiany wymaga najpopularniejsza tylna belka peugeot 206, czy też ten sam podzespół do innego francuskiego auta. Tylna belka po wymianie wpłynie na komfort podróży samochodem, ale nade wszystko – podwyższy bezpieczeństwo jazdy. Natomiast na tym aspekcie w końcu niepodobna oszczędzać.

Tagi , , .Dodaj do zakładek Link.

Komentarze są wyłączone.